کارخانه فروش سختی گیر رزینی

  • ۰
  • ۰

سختی اب:

سختی آب با وجود بیش از حد نمک های محلول کلسیم و منیزیم و تا اندازه آهن، منگنز، آلومینیوم و روی در ان به وجود می اید و باعث می شود که مصرف آب به طور کلی و به ویژه در صنعت دشواری های به وجود آورد.برای از بین بردن اب و تامین اب نرم و سالم برای استفاده در مصارف مختلف می بایست از سختی گیر اب استفاده شود در واقع با به کار گیری از سختی گیر اب می توان تمام مواد ذکر شده را در اب حذف و اب نرم تولید شود.سختی گیر اب انواع مختلفی دارد که در ادامه به ان ها پرداخته شده است.

مفهوم سختی موقت، سختی دائم و سختی کل آب:

سختی موقت آب، شامل سختی آب است که با وجود بی کربنات های کلسیم، منیزیم، آهن در آن ناشی می شود و تنها با عمل جوشاندن می توان آن را برطرف و حذف کرد.

سختی دائم آب با وجود نمک های غیر از بی کربنات فلز های موجود در آب شامل است و با عمل جوشاندن آب از بین نمی رود، می بایست برای از بین بردن آن باید از مواد شیمیایی مناسب استفاده شود.

سختی کل اب،مجموع ئ ترکیبی از سختی موقت و دائم است.آبی که سختی کل آن از یک میلی والان کربنات کلسیم کمتر باشد، آب نرم (شیرین) محسوب می شود.

انواع سختی گیر آب:

سختی گیر رزینی

سختی گیر مغناطیسی

سختی گیر الکترومغناطیسی

سختی گیر اب براساس عملکرد شامل:

سختی گیر اتوماتیک

سختی گیر نیمه اتوماتیک

سختی گیر براساس نوع جنس بدنه:

سختی گیر به لحاظ نوع جنس بدنه در حال حاضر به 2 نوع تقسیم می شوند:

سختی گیر با بدنه فلزی

سختی گیر با بدنه فایبرگلاس

سختی گیر رزینی:

سختی گیر رزینی از پرکاربرد ترین و رایج ترین انواع سختی گیر در بازار می باشد. سختی گیر رزینی برای حذف سختی اب می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد که امروزه در بازار صنعت بسیار شناخته شده و متداول می باشد و کاربردهای بسیاری برای گرفتن سختی اب استفاده می شود.به عنوان مثال از سختی گیر رزینی برای مصارف آشامیدنی ، دیگ های آبگرم ، برج خنک کن و ساخت این نوع دستگاه با مخازن فلزی و فایبرگلاس امکان پذیر می باشد.در سختی گیر رزینی با استفاده از تبادل یونی می توان به حذف سختی اب و ابی نرم و عاری از رسوب پرداخت.ظرفیت و ابعاد سختی گیر رزینی با مقدار تبادل مودر نظر طراحی می گردد.

طرز کار سختی گیر رزینی:

عملکرد سختی گیر رزینی به اینگونه می باشد که با جایگزینی و جا به جا کردن یون های سخت منفی در آب سخت با اتم سدیم مثبت که در رزین موجود در سختی گیر می باشد، می توان تعریف نمود.در سختی گیر رزینی به صورت دائم رزین احیاء شود تا از رسوب مواد معدنی سخت در آن پیشگیری به عمل آورد.با خروج سختی گیر رزینی ازسیکل و عبور نمک محلول در آب این فرایند صورت می گیرد و در این بازه زمانی که عموما در طول شب صورت می پذیرد، آب موجود در سیکل بدون سختی گیری وارد سیستم می  گردد تا به روند شست و شو خاتمه داده شود.

مراحل عمکرد در سختی گیر رزینی در 5 مرحله می باشد عبارتند از:

در مرحله اول مرحله نرم سازی آب توسط سیستم سختی گیر می باشد

کنترل و بررسی سختی آب توسط کیت ها ی سختی سنجی و در صورت افزایش سختی خروجی آب نرم می بایستی عملیات احیا در مراحل بعدی برروی سختی گیر زرینی به شرح زیر صورت گیرد.

بک واش سختی گیر،سیکل شستشوی رزین ها Back wash

سیکل احیای مستقیم رزین ها توسط محلول آب نمک ، احیای سختی گیر

سیکل شستشوی آرام Slow Rines

سیکل عمکرد نرم سازی آب Service

سیکل شستشوی سریع Fast Rines

اجزا و قطعات سختی گیر رزینی:

شیر بکواش یا شستشو معکوس و احیاء

مخزن نمک

مخزن

رزین

سیلیس

کاربرد سختی گیر رزینی:

همانطور که گفته شد سختی گیر رزینی از متداول ترین و کامل ترین نوع سختی گیر اب می باشد که امروزه از ان بسیار استقبال شده است و در مصارفی همچون:

پتروشیمی و پالایشگاه ها

امکان ورزشی و استخر ها

هتل ها ،مجتمع ها

صنایع نساجی، چرم سازی ،رنگرزی

دیگ ها ،موتور خانه ها ، بویلر ها

صنایع غذایی، دارو سازی،استیک سازی و...استفاده می گردد.

نصب سختی گیر رزینی:

شیر های ورودی و خروجی را ببندید و محل نصب مانومتر را با درپوش و مواد آب بندی مناسب مسدود کرده.

با بهره گیری از اب شهر و مسیر شیر سختی گیر را پر نموده و برای افزایش فشار تا 7 بار ( طبق دستور العمل سازنده ) و یا 1/5 برابر  فشار کار با استفاده از دستگاه تلمبه فشار اب از مسیر شیر ورودی اقدام فرمایید.و از عدم نشتی سراسر سختی گیر اطمینان حاصل نمایید. در صورت وجود نشتی در هر قسمت و یا محل اتصالات در پوش و یا شیر معیوب اقدام شود.

 

شیر نیمه اتوماتیک را بارزسی و هر وضعیت را در صورت لزوم بر روی آن مشخص نمایید .

می بایست در صورت نشتی آب از عدم وجود هوا در تجهیزات اطمینان حاصل نمایید.

استفاده از لوازم ایمنی مجهز در هنگام تست کردن بسیار مهم و با اهمیت می باشد.

مزایای مهم استفاده از سختی گیر رزینی:

کاهش هزینه مصرف انرژی

اغلب بیشتر لوازم خانگی با اب در تماس می باشد از جمله:ماشی ظرفشویی،ماشین لباسشویی،سمار،کتری و...هنگامی که از اب با سختی بالا استفاده شود سبب اسیب رسیدن و مصرف انرژی بالا می باشد حال با استفاده از یک سختی گیر رزینی که تمامی سختی و مواد حاوی ان را حذف می نماید سبب می شود که در مصرف انرژی کاهش یابد و همچنین از ضرر رساندن به وسایل و لوازم خانگی و..جلوگیری می کند.همچنین استفاده اب سخت موجب به خطر افتادن سلامت انسان می گیرد در این صورت با بهره گیری از سختی گیر رزینی برای سلامت انسان نیز مهم می باشد و از مسدودن شدن و انسداد لوله ها و..گرفته می شود و سبب کاهش هزینه های تعمییر و..می گردد.وجود املاح و سختی اب سبب ایجاد لکه های سفید بر سطوح مختلف می شود که با استفاده از سختی گیر رزینی موجب کاهش این امر می گردد.

پارامترهای مهم در محاسبه ظرفیت سختی گیر رزینی:

نحوه شستشو (اتوماتیک ، نیمه اتوماتیک ، دستی)

جنس مخزن سختی گیر (frp ،گالوانیزه ،آهنی)

دبی یا حجم آب مورد نیاز

نوع رزین

میزان سختی آب خام (ورودی)

سیکل یا دوره شستشو و احیاء

برای محاسبه دقیق از فرمول ذیل استفاده می شود:

ظرفیت دستگاه =(ABC)/17/1)/1000).

A :تایم کاری

B  :سختی کل آب

C :دبی آب مصرفی

قیمت سختی گیررزینی:

فاکتورهای مهمی در تعییت قیمت سختی گیر رزینی وجود دارد از جمله:

جنس و ضخامت بدنه سختی گیر رزینی

مواد اولیه

ظرفیت

فشارکاری

اتوماتیک و غیر اتوماتیک

نوع و کیفیت رزین استفاده شده در ان

گروه صنعتی و تولیدی هلدینگ صنایع برتر:

شرکت هلدینگ صنایع برتر ایران به عنوان مرجع تخصصی فروش انواع تجهیزات در حوزه تهویه مطبوع، انواع کولینگ تاور و قطعات برج خنک کننده، چیلر تراکمی، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، منبع کویل دار، رادیاتور، دیزل ژنراتور، پمپ و سیستم های آبرسانی توسط انواع لوله پلی اتیلن، لوله پلی اتیلن فاضلابی، لوله کاروگیت، لوله پلیکا، لوله زهکش و لوله فلزی، سیستم های تصفیه آب و هوا، پکیج تصفیه فاضلاب، ایستگاه پمپاژ فاضلاب، سختی گیر، فیلتر شنی، تولید انواع سپتیک تانک و چربی گیر از جنس پلی اتیلن و فایبر گلاس و منهول پلی اتیلن، درب منهول، طراحی و ساخت انواع مخازن از جمله مخزن قیفی پلی اتیلن، مخزن فایبرگلاس، مخزن استیل، مخزن اسید، مخزن کامپوزیت، تولید تجهیزات آشپزخانه های صنعتی، ماشین ظرفشویی صنعتی، یخساز صنعتی، سردخانه صنعتی، ساندویچ پانل و ... با تنوع بسیار زیاد از لحاظ برند و مدل، با داشتن تیمی فنی و متخصص تلاش دارد تا بهترین کیفیت و رضایت را از آن هموطنان و به ویژه صنعت گران نماید. در صورتی که قصد خرید سختی گیر رزینی و محصولات مشابه را دارید، می توانید با دریافت قیمت سختی گیر رزینی و مشورت کارشناسان فروش هلدینگ صنایع برتر ایران انتخاب بهتری داشته باشید.مجموعه صنعتی هلدینگ صنایع برتر ایران در زمینه تولید انواع سختی گیر رزینی به صورت حرفه ای در حال فعالیت است. شما هر گونه نیازی که به انواع سختی گیر رزینی و دیگر مدل ها که داشته باشید توسط کادر مجرب و حرفه ای ما در کم ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به شما ارائه می شود.جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سختی گیر رزینی و نحوه تولید آن به سایت هلدینگ صنایع برتر ایران مراجعه نمایید.برای ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 02186127232 09129536702 09127065945

نظرات (۱)

you are truly a excellent webmaster. The site loading speed is incredible.

It seems that you're doing any unique trick. Also, The contents are masterwork.
you've performed a fantastic activity on this subject!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی